Uudised

MBT juht Taavi Varb: Rail Baltica toob 70% käibest, kuid Soomes peab edasi tegutsema

Maru Betoonitööde (MBT) juht Taavi Varb rääkis täna Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et ehitustegevusega betoonitööde faasi jõudnud Rail Baltica on nii MBT kui paljude teiste sektori ettevõtete jaoks võtmeprojekt, kuid Soomes ei tohi positsioone käest ära anda. 

Rail Baltica projekt toob tänavu poole ja järgmisel aastal juba ligi 70% MBT käibest, nentis Taavi Varb Äripäeva raadios. Hoolimata suurest töömahust Eesti hiigelprojektil tegutseb aga MBT ka Soomes aktiivselt edasi.

„Meie oleme otsustanud, et me Soomest ära ei tule,” ütles Varb. “Oleme Eesti ettevõtetena loonud endale Soomes nõudluse. Meie konkurentsieelis Soomes ei ole enam odavam tööjõu hind, vaid töökorraldus ja tööde juhtimise oskus. Eesti betoonitööde ettevõtetel on oluline mitte kaotada seda positsiooni, mis nad on Soomes viimase 15 aastaga saavutanud.” Varb viitas, et Soomes on välja kujunenud ka klientide ja tarnijate võrgustik, mille ülesehitamine uuel turul on suur väljakutse.

Järgmisel aastal võib Rail Baltica panna Varbi hinnangul raskesse seisu teised arendajad, kes samuti Eestis betoonitööde tegijaid vajavad. Kui ettevõtetel on põhikaader tööle rakendatud ja üldkulud kaetud, siis hakatakse objekte valima või hinda tõstma, selgitas MBT juht. Teada pole seegi, kui lihtsaks osutub Eestis ja Soomes ukrainlaste töölubade pikendamine. Täna töötavad betoonitööde valdkonnas peamiselt ukrainlased, kes Ukraina sõja lõppedes otsustavad ilmselt suuresti kodumaad üles ehitama minna, ja Eestis tekib töökäte nappus.

MBT’l on praegu lepingus Raplamaa V etapi rajatised- viaduktid, sillad ja karptruubid ning Ülemiste terminali 0 tsükli II etapi betoonkonstruktsioonid.

Kuula siit: https://www.aripaev.ee/saated/2025/09/08/betoonitootja-rail-balticu-ehitamisest-riske-on-palju-uks-neist-toojoud

 


MBT meeskond Ülemiste terminali töödel.